Soins pour les tout autour de nous

Peste 2.000 de elevi din clasele a III-a şi a IV-a învaţă despre colectarea selectivă cu Romprest

28 martie 2013

Romprest a lansat, în parteneriat cu Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice (MMSC), Primăria Municipiului Bucureşti şi Sectorul 1 al Municipiului Bucureşti, programul pilot al campaniei de informare ATITUDINEA R.

 

ATITUDINEA R este primul proiect complex iniţiat de Romprest, în colaborare cu alte instituţii de stat şi parteneri. Programul are ca scop conştientizarea şi informarea participanţilor (copii, cadre didactice, părinţi) asupra importanţei pre-colectării selective şi formarea unui comportament eco-civic faţă de mediul înconjurător. În cadrul proiectului vor fi efectuate şi implementate periodic programe de pre-colectare selectivă, prin organizarea unor competiţii între şcoli.

„De-a lungul timpului, compania Romprest, alături de partenerii tradiţionali, dintre care menţionez autorităţi locale, autorităţi centrale, instituţii de învăţământ etc., s-a implicat activ în diverse acţiuni de responsabilitate socială. Considerăm că este datoria noastră civică să ne implicăm activ în protejarea mediului înconjurător care, în final, înseamnă un mediu de dezvoltare sănătos pentru tânăra generaţie. Trebuie subliniat că efortul Romprest nu ar fi fost suficient fără sprijinul autorităţilor locale, centrale şi guvernamentale care nu numai că s-au alăturat demersului nostru, dar au contribuit la reuşita acestui proiect”, a declarat Elena Barabancea, Director Direcţia Management Romprest.

ATITUDINEA R îşi propune să înveţe copii, într-o manieră originală, ce înseamnă pre-colectarea selectivă a deşeurilor şi de ce este important să dezvolte acest timp de comportament. La rândul lor, copii vor deveni comunicatori către adulţi, sensibilizându-i şi generând o schimbare atitudinală faţă de importanţa colectării pre-selective a deşeurilor. 

Proiectul pilot ATITUDINEA R va fi implementat în 8 şcoli din Sectroul 1, în perioada martie – iunie 2013 și peste 2.000 de elevi din clasele a III-a şi a IV-a vor participa activ la aceste acțiuni.

 

Aceste acțiuni de conștientizare a problemei gestionării deșeurilor sunt salutare și vreau să subliniez importanța lor pe termen lung pentru ca țara noastră să poată oferi generațiilor viitoare un mediu curat, sănătos și civilizat. Politica națională privind deşeurile este integrată parţial în deciziile economice, ceea ce are ca efect, în unele cazuri, supra-utilizarea resurselor. Pe termen lung se impune schimbarea abordării managementului deșeurilor pentru a putea sprijini eficient dezvoltarea economiei verzi. Aceste aspecte sunt abordate în noua Strategie Naţională de Gestionare a Deşeurilor (SNGD), promovată de către Ministerul Mediului şi Schimbarilor Climatice, certificând astfel alinierea României la conceptele şi tendinţele de la nivelul Europei”, a afirmat Elena Dumitru, Secretar de Stat în Ministerul Mediului și Schimbărilor Climatice.

 

Colectarea selectivă reprezintă o prioritate pentru Primăria Municipiului Bucureşti, de aceea ne implicăm în astfel de proiecte de informare şi educare, precum acesta. Este foarte important să începem aceste campanii cu copii deoarece ei pot genera şi o schimbare în atitudinea adulţilor. Pentru a avea un oraş mai curat şi un mediu mai sănătos este foarte importantă responsabilizarea cetăţenilor, de aceea am pus la dispoziţia acestora, prin intermediul operatorilor, infrastuctura necesară pentru a colecta selectiv deşeurile. Sperăm ca prin aceste programe de informare să crească nivelul de conştientizare şi implicit, cel al cantităţilor colectate selectiv”, declară Sorin Oprescu, Primar General al Municipiului Bucureşti.

 

ATITUDINEA R promovează, în premieră, pre-colectarea selectivă printr-un proiect dinamic şi educativ. Programul presupune, pe de o parte, punerea în scenă a unei piese de teatru pe teme eco în care conceptul de protejare a mediului înconjurător este abordat original şi, pe de altă parte, lansarea competiţiei între şcolile participante.

 

Piesa de teatru pe teme eco transpune copii într-o lume în care nu se colectează selectiv, dominată de deşeuri şi fără resurse naturale. Alături de eroii colectării selective – Plastic, Hârtie, Sticlă – şi de Romprest, fiecare copil poate deveni un super-erou care ajută la salvarea planetei de poluare prin colectarea selectivă.

Însuşirea comportamentului eco-civic al elevilor va fi testat printr-o competiţie între şcolile participante. Astfel, fiecare şcoală, clasă sau copil participant la campanie poate fi câştigător. Şcolile participante se pot înscrie la cele trei concursuri din cadrul campaniei: „Crează-ţi propria piesă de teatru din deşeuri reciclabile”, „Şcoala eco” şi „Eco Paparazzo”, care vor fi premiate de Romprest în cadrul unei gale care va avea loc în iunie. Concursurile sunt jurizate de Romprest conform Regulamentului Campaniei,  ce va fi afişat pe site-ul Romprest: www.romprest.ro.

Concursul „Crează-ţi propria piesă de teatru din deşeuri reciclabile” se adresează claselor din şcolile participante la proiect. Astfel, fiecare clasă îşi va pregăti o piesă de teatru pe teme eco sau o defilare de modă, folosind materiale reciclabile. Concursul se va desfăşura de la data lansării proiectului, până la sfârşitul lunii mai. Câştigătorii fiind premiaţi în cadrul galei de încheiere din iunie.

„Şcoala eco” este concursul de pre-colectare selectivă a deşeurilor reciclabile (Hârtie & Carton şi Pet & Metal) între toate şcolile înscrise în proiect. Concursul se va desfăşura de la lansarea galei, 28 martie, până la sfârşitul lunii mai, când vor fi cuantificate cantităţile. Câştigătorii vor fi premiaţi în cadrul galei de încheiere din luna iunie.  

Concursul „Eco Paparazzo” este adresat copiilor participanţi la proiect prin care toţi elevii implicaţi în campanie vor surprinde în imagini acţiuni de curăţenie sau de pre-colectare selectivă a deşeurilor reciclabile sau dinpotrivă, acţiuni prin care este poluat mediul. Instantaneele vor fi transmise pe adresa de mail marketing@romprest.ro, şi vor fi premiate lunar.

În cadrul lansării ATITUDINEA R a avut loc şi vernisajul de fotografie pe teme eco realizat pentru Romprest de bloggerul foto Alex Mazilu.

Din 2014, Romprest îşi propune să extindă proiectul la nivel naţional şi să crească cantităţile de deşeuri reciclabile colectate selectiv, dar şi să promoveze conceptul eco şi prin alte acţiuni interactive. 



Romprest sustine Let's Do It Romania, si in 2011!

Let's Do It Romania!, campanie de curatenie generala la nivelul tarii, aflata la cea de-a doua editie in Romania, se doreste un succes la nivel national si in 2011. Comunitatea Let's Do It, World! a pornit de la iniţiativa Estoniei, ţara care a lansat in 2008 conceptul de curăţenie în toată ţara, într-o singură zi. După Estonia şi alte ţări au preluat ideea, iar acţiunea s-a transformat intr-o adevărată mişcare socială. Peste 1 350 000 participanţi au luat parte la proiect în întreaga lume până în prezent: • Estonia (2008): 50.000 de voluntari – ţara de origine • Letonia: 50 000 (2008), 110 000 (2009), 150 000 (2010) • Lituania: 6000 (2008) 100 000 (2009) 200 000 (2010) • Portugalia (2010): 110 000 de voluntari • Slovenia (2010): 275 000 de voluntari • România (2010): 200 000 de voluntari • New Delhi, India (2010): 50 000 de voluntari • Kerala, India (2010 [...]

Romprest caută colaboratori pentru deszăpezire 2017-2018

01 noiembrie 2017

Compania Romprest Service S.A. caută colaboratori care dispun de utilaje de deszăpezire în vederea închirierii pentru perioada de iarnă 2017-2018.

Pentru detalii, relații la telefon: 0756 05 34 72 - Vlad Ciocan sau pe adresa de e-mail: comercial@romprest.ro

NEWSROOM


MEDIA


NEWSLETTER

Entrez votre email pour vous abonner à Romprest.ro

SC COMPANIA ROMPREST SERVICE SA

Tel: +4 021 306 7000/29
Fax: +4 021 306 70 28
Call Center: 021 9460
office@romprest.ro
B-dul Poligrafiei, nr. 1C, et. 3, sector 1, Bucuresti
CIF: RO 13788556
J403673/28.03.2011

Certificari Romprest

ISO 9001  •  ISO 14001  •  OHSAS 18001  •  ISO/EC 27001  •  ISO 50001:2011


    Acest site foloseste cookie. Pentru a vedea politica de cookie a romprest.ro click aici