Cura per tutto cio’ che ci circonda

Romprest este alaturi de Street Delivery si in 2012

12 iunie 2012

Romprest este alaturi de Street Delivery si in 2012

BUCUREŞTI, 12 iunie 2012.

Între 15 şi 17 iunie 2012, Fundaţia Cărtureşti şi Ordinul Arhitecţilor din România organizează la Bucureşti, pe strada Arthur Verona, a şaptea ediţie Street Delivery, un eveniment de urbanism, arhitectură şi arte, care îşi propune recuperarea peisajului urban de către pietoni şi comunitate.

Bucureştiul a fost declarat în 2011 de către studiul Aphekom cea mai poluată capitală europeană, fiind o victimă a dezvoltării, în detrimentul confortului şi a calităţii vieţii.În acelaşi timp, peisajul urban s-a deteriorat şi s-a înstrăinat de cetăţeni, devenind rezultatul exclusiv al unor proiecte oficiale şi al intervenţiei dezvoltatorilor imobiliari, derulate în absenţa unui dialog real şi al implicării entităţilor care pot negocia armonizarea ambientală şi dreptul comunităţii de a influenţa calitatea spaţiului public.  

În foarte multe zone, dar cu precădere în centrul oraşului, lipseşte coerenţa unor trasee pietonale, bucureştenii fiind astfel privaţi de bucuria simplă a contemplării şi a promenadei. Street Delivery a apărut ca o formă de rezistenţă.

Street Delivery a început prin mici exerciţii legate de detalii: de parcelare, marginea străzii, gard, resturi de pavaje şi grădini. Treptat, am  ajuns la concluzia că o bună vecinătate şi interesul comun ar putea să genereze ideea de traseu cultural. Nu am pornit, cum se întâmplă de obicei, de la o comandă publică, ci de la iniţiativa particulară şi nevoia agregării vecinătăţilor unui cartier. Scopul a fost să reîntregim strada Arthur Verona, traversând Bulevardul Magheru pentru că ea, de fapt, începe dincolo de acesta   şi astfel Parcul Grădina Icoanei s-ar uni cu Grădina Cişmigiu. Această promenadă creează un alt gen de relaţie decât cele obişnuite cu oraşul, cu casele şi traficul. Descoperi astfel oportunităţi şi locuri pe care acum nici nu ne-am putea imagina că pot fi folosite. Există un beneficiu economic şi de confort urban pe care poţi să-l fructifici în momentul când accepţi şi respecţi drepturile pietonului şi ale biciclistului.” – Arh. Şerban Sturdza, Preşedintele Fundaţiei Pro Patrimonio. 

Street Delivery a reprezentat, începând cu 2006, un cadru în care societatea civilă, artişti, arhitecţi, muzicieni, locatari şi toţi cei care doresc să se facă văzuţi şi auziţi să poată oferi o alternativă la felul în care este percepută locuirea oraşului. În aceste trei zile, anual, se creează o proiecţie pozitivă asupra potenţialului pe care îl are Bucureştiul, dar şi alte oraşe din România care se confruntă cu situaţii similare.  

„Street Delivery este un exerciţiu de bucurie prin bună învecinare” crede arh. Şerban Ţigănaş, preşedintele Ordinului Arhitecţilor din România. “Dacă ne referim la acest conflict, la suprapunerea dintre o stradă veche, pe care cetăţeanul putea să circule între Grădina Icoanei şi Ateneu, şi acest bulevard, care a însemnat modernizarea Bucureştiului la un moment dat, atunci se poate spune că proiectul nu este încă terminat Street Delivery este esenţa unui tip de acţiune care capătă forma unei reveniri periodice, un eveniment anual, un obicei care se reia, dar care vorbeşte despre lucruri care se pot întâmpla în fiecare zi, oriunde, oricând, legat de spaţiul public şi de continuitatea acestuia. Pietonul este la fel de important ca automobilistul în contextul în care înţelegem mobilitatea ca un deziderat şi o nevoie de a parcurge spaţiul şi de a putea să participăm la ceea ce oferă oraşul, care este o aglomerare de interese. Strada Arthur Verona este o stradă ca oricare alta, dar cei care locuiesc sau lucrează aici, Ordinul Arhitecţilor, Librăria Cărtureşti şi toţi ceilalţi care au înţeles să participe – şi-au deschis porţile şi au lansat o invitaţie la colaborare şi dialog. La fiecare ediţie, Street Delivery îşi propune să rezolve o problemă a cartierului, cât de mică, fie că e vorba de un trotuar care trebuie reparat, de un gard care trebuie refăcut de nişte meşteri, de monumente sau de piaţeta din faţa Bisericii Anglicane. Sunt lucruri simple, care aduc calitate spaţiului urban.”

 

Deşi Street Delivery este un eveniment legat intrinsec de proiectul traseului cultural Arthur Verona, în timpul care s-a scurs de la prima ediţie, prin plusul de diversitate şi dinamism adus de cei care ni s-au alăturat, s-a conturat şi un obiectiv mai generos: un peisaj emoţional optimist şi sentimentul de apartenenţă. Împreună, aspirăm la un oraş în care oamenii au prioritate şi se bucură să trăiască.

Si anul acesta, Romprest promoveaza atitudinea pozitiva si conceptul civic al oamenilor, prin participarea la cea de-a saptea editie a Street Delivery. Ca de fiecare data, Romprest pune la dispozitia organizatorilor serviciile de salubritate si dotarile necasare, pentru buna desfasurare a evenimentului. 

Street Delivery nu ar fi posibil, în această formă şi la dimensiunea care face ca demersul nostru să fie important şi vizibil, fără sprijinul prietenilor noştri, fie că sunt organizatori, alături de noi, fie voluntari, participanţi sau parteneri media. Mulţumim Grolsch pentru ajutorul acordat în ultimii doi ani şi pentru că este un brand care abordează cu responsabilitate şi creativitate activarea în spaţiul public. Mulţumim Facultăţii de Agronomie a Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară Bucureşti pentru realizarea traseului înverzit de la această ediţie Street Delivery. De asemenea, mulţumim Radio Guerrilla, BeWhere, Zeppelin, Feeder, Vice, TOTB, Veioza Arte, Ginger Group, 24 FUN,  Primăriei Municipiului Bucureşti, Romprest, Bilancia, Sony, Asociaţia Macondo, Asociaţia Bucureştiul meu drag, el Jimador Tequila

 



Romprest sustine Let's Do It Romania, si in 2011!

Let's Do It Romania!, campanie de curatenie generala la nivelul tarii, aflata la cea de-a doua editie in Romania, se doreste un succes la nivel national si in 2011. Comunitatea Let's Do It, World! a pornit de la iniţiativa Estoniei, ţara care a lansat in 2008 conceptul de curăţenie în toată ţara, într-o singură zi. După Estonia şi alte ţări au preluat ideea, iar acţiunea s-a transformat intr-o adevărată mişcare socială. Peste 1 350 000 participanţi au luat parte la proiect în întreaga lume până în prezent: • Estonia (2008): 50.000 de voluntari – ţara de origine • Letonia: 50 000 (2008), 110 000 (2009), 150 000 (2010) • Lituania: 6000 (2008) 100 000 (2009) 200 000 (2010) • Portugalia (2010): 110 000 de voluntari • Slovenia (2010): 275 000 de voluntari • România (2010): 200 000 de voluntari • New Delhi, India (2010): 50 000 de voluntari • Kerala, India (2010 [...]

Romprest caută colaboratori pentru deszăpezire 2017-2018

01 noiembrie 2017

Compania Romprest Service S.A. caută colaboratori care dispun de utilaje de deszăpezire în vederea închirierii pentru perioada de iarnă 2017-2018.

Pentru detalii, relații la telefon: 0756 05 34 72 - Vlad Ciocan sau pe adresa de e-mail: comercial@romprest.ro

NEWSROOM


MEDIA


NEWSLETTER

Inserisci la tua e-mail per iscriverti

SC COMPANIA ROMPREST SERVICE SA

Tel: +4 021 306 7000/29
Fax: +4 021 306 70 28
Call Center: 021 9460
office@romprest.ro
B-dul Poligrafiei, nr. 1C, et. 3, sector 1, Bucuresti
CIF: RO 13788556
J403673/28.03.2011

Certificari Romprest

ISO 9001  •  ISO 14001  •  OHSAS 18001  •  ISO/EC 27001  •  ISO 50001:2011


    Acest site foloseste cookie. Pentru a vedea politica de cookie a romprest.ro click aici